Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter
Нова українська школа
Нова українська школа

Без оцінок та домашніх завдань: що чекає на першачків

11:00 19.06.2018
1347

Цьогоріч на тих, хто вперше сяде за шкільну парту чекає багато змін. У вересні 2017 року було ухвалено новий закон «Про освіту», який регулює основні засади нової освітньої системи. Нова українська школа (НУШ) – це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета – створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й вміння застосовувати їх у житті.

Реформа НУШ розрахована на роки, адже неможливо швидко змінити освітню традицію, що плекалася в Україні протягом десятків років. Проте зміни вже розпочались. Аби краще зрозуміти, що чекає на майбутній школярів, ми поспілкувалися із завідувачем методичного кабінету відділу освіти виконкому Острозької міської ради Наталією Володимирівною Маліванчук.


Наталіє Володимирівно, розкажіть які ключові нововведення чекають першокласників?

– Нова українська школа – це насамперед методи навчання. І найголовнішим тут є діяльнісний підхід, тобто діти експериментують, практикують і лише пізніше доходять до висновків та теоретично вивчають матеріал. Школярі спочатку вивчатимуть матеріал, а пізніше узагальнюватимуть цю інформацію. Також буде дуже багато різноманітної роботи в групах, багато роботи над різними проектами, і звичайно – відвідування бібліотек, музеїв та вивчення навколишнього середовища. Аби легше було впроваджувати ігрові та діяльнісні методи навчання в освітній процес усі перші класи в Україні, безкоштовно отримають набори LEGO. «Родзинка» LEGO в тому, що дитина поєднує розумові та практичні дії. Адже дитина, яка здатна конструктивно мислити, швидко вирішувати логічні завдання, вміє працювати у команді, може приймати нестандартні рішення, стане конкурентноспроможною особистістю та зможе реалізувати свій потенціал у реаліях сучасного життя.


Поясніть яким чином в Острозі розподілено прикріплення дітей до певної школи?

– Після прийняття Закону України «Про освіту» змінився і порядок прийому дітей до першого класу. Відповідно до Закону України «Про освіту» виконкомом Острозької міської ради прийнято рішення від 17 квітня 2018 року «Про закріплення за закладами загальної середньої освіти міста Острога території обслуговування» згідно якого, майбутні першокласники, які проживають на території обслуговування школи мають право на першочергове зарахування до неї. Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти» №367 від 16 квітня 2018 для зарахування дітей у 1 клас батьки подають пакет документів, зазначених у Порядку, до 31 травня. Право на першочергове зарахування мають не лише діти з мікрорайону, а й, до прикладу, рідні сестри і брати дітей, які вже є учнями/ученицями даної школи. Батьки мають право подати документи на зарахування дитини в інші школи (не за місцем проживання) на вільні місця. Інформація про наявність таких місць розміщується в закладі, на його сайті

Тепер не буде програми, але як будуть виконувати стандарти?

– У 2018/2019 навчальному році освітянам пропонуються дві типові освітні програми, кожна з яких розроблена відповідно до нового Закону України «Про освіту» та Державного стандарту початкової освіти. Раніше була програма, в якій прописано кількість годин. Зараз немає розподілу годин, але є очікувані результати навчання і є зміст, який запропонований в типових програмах. У Новій українській школі вчитель сам складає свою програму відповідно до типової програми та затверджує її на педагогічній раді школи. Головне, щоб вчитель на кінець року досягнув тих результатів, які описані державному стандарті.

Пані Наталіє, якщо не буде оцінок і домашніх завдань, яким чином контролюватиметься набуття дитиною знань?

– Модель оцінювання ґрунтується на формувальному оцінюванні, що дозволяє оцінити насамперед процес навчання, а не результат (тобто кількість помилок), а також поступ кожного учня. Зокрема, за запропонованим зразком Свідоцтва досягнень учителі оцінюватимуть, як активно дитина працювала на уроці, чи була допитливою, чи добре співпрацювала з іншими тощо. Нова модель оцінювання перших класів проходить апробування в школах, які пілотують новий Стандарт початкової освіти. За результатами оцінювання в цих класах і зворотного зв’язку від учителів, Міністерство внесе корективи і надасть нову форму оцінювання учнів перших класів у 2018/2019 навчальному році. Завдання такого оцінювання – розкрити потенціал кожної дитини, підтримати її і надихнути навчатися далі

Розкажіть, як організовуватимуться навчальні осередки для дітей, за які кошти?

– Оскільки новий стандарт і концепція Нової української школи передбачають, що однією з важливих складових навчального процесу є освітнє середовище, треба придбати усе необхідне для його створення. У кожному класі буде створено 8 осередків, а саме: навчально-пізнавальної діяльності (з партами та столами), змінні тематичні дошки, фліп-чарти чи стенди для діаграм з ключовими ідеями, розвиваючі ігри (настільні ігри та інвентар для рухливих ігор), художньо-творчої діяльності (полички для зберігання приладдя та стенд для змінної виставки дитячих робіт), куточок живої природи для проведення дослідів (пророщування зерна, спостереження та догляд за рослинами, акваріум), куточок відпочинку (з килимом для сидіння та гри, стільцями, кріслами-пуфами, подушками тощо), дитяча класна бібліотечка та осередок вчителя (стіл, стілець, комп'ютер, полиці та ящики, шафи для зберігання дидактичного матеріалу). Діти все це спробують, щоб віднайти себе. На новий освітній простір Нової української школи з державного бюджету виділено 248410 грн., з міського бюджету – 167352 грн. Закупівлі проводитимуться через систему ProZorrо.


Наталіє Володимирівно, поділіться як налагоджуватиметься діалог та співпраця між батьками та вчителями?

– Сьогодні включеність батьків у шкільні процеси в основному зводиться до присутності на батьківських зборах та «добровільних пожертвувань» на покращення матеріального стану навчального закладу. Автори концепції декларують, що «школа має ініціювати нову, глибшу залученість родини до побудови освітньої траєкторії дитини». Засадничим підходом, на якому будуватиметься Нова школа є «педагогіка партнерства». Згідно з цим підходом, учні, батьки та вчителі є рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за результат. Отже, батьки отримають більше можливостей впливати на навчальний процес, але вже не зможуть нарікати, що «школа» погано навчила їхню дитину. Тому закликаємо всіх батьків активно включитися в співпрацю з педагогічними колективами з метою забезпечення єдиних вимог до учасників освітнього процесу.

Спілкувалася Інна СОБКО

Коментарі
22 вересня
Сьогодні
Вчора
20.09.2018
19.09.2018
18.09.2018
17.09.2018
16.09.2018
15.09.2018
Підписатися на наші новини
*ви у будь-який момент зможете відписатися від наших новин