Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter

Випускник Острозької академії розповів як за 1000 гривень створити всесвітньовідомий бренд

17:36 29.10.2016
858

Випускник Національного університету «Острозька академія» Андрій Черуха розповів, як за сім років з невеликого інтернет-магазину виріс відомий бренд з власним виробництвом і покупцями вишиванок навіть в США і Австралії.

У серпні цього року, напередодні Дня Незалежності, компанія запустила безпрецедентний розіграш в facebook, в результаті якого роздали переможцям близько 600 вишиванок та інших товарів. Як і навіщо конкурс був організований, а також як бренду вдалося вийти на зарубіжні ринки і що допомагає розвивати продажу, RAU.

- З чого почалася ваша компанія?

- Я був студентом другого курсу, коли в 2009 році створив інтернет-магазин з продажу вишиванок. Стартувати було не складно, навіть дуже цікаво, хоч і бюджет був 1000 грн. На початку ми витратили на просування сайту всього 200 гривень. Незабаром сайт etnodim.com.ua був уже на першому місці за основними ключовими запитами в пошуковій системі Google. Ми навіть Вікіпедію обганяли по слову «вишиванка».
З іншого боку, у споживачів ще не було довіри до покупок в інтернеті. Проте, за перший тиждень вдалося продати чотири вишиванки, потім по одній-дві в день, трохи пізніше - вже до п'яти.


- Де брали продукцію?

- Спочатку перепродував роботи майстрів з Івано-Франківської області. Одні майстри передавали контакти іншим - так утворилася мережу виробників. Коли зрозуміли, що можемо розвиватися далі, відкрили свою майстерню і почали самі створювати колекції одягу з вишивкою.


- Чому вирішили перебратися до Києва?

- Уже тоді більшість замовлень було зі столиці, і частина клієнтів ми не могли задовольнити, так як доставка була можлива тільки на протязі 1-2 днів. Тому відразу після закінчення університету, який знаходився в місті Острог (Рівненська область), впевнений в успіху проекту, я переїхав до Києва. Прибуток відразу збільшилася в кілька разів.

- Скільки людей тоді було в команді?

- Спочатку двоє - тільки я і програміст, який допомагав з сайтом. Я виконував роботу і менеджера, і кур'єра. У мене було два телефони - по одному говорив: «Добрий день! Я менеджер ETNODIM », по-іншому представлявся кур'єром. Але вже на протязі року був відкритий шоу-рум і зібрана маленька амбітна команда. У зв'язку з цим часу на розвиток з'явилося більше.
За рік до Революції Переваги ми відкрили експериментальну майстерню, де вчилися створювати свою лінію одягу. Вже потім розширили виробництво, відкрили вишивальний і швейний цехи. Крім вишитого одягу, почали виготовляти товари для дому, домашній текстиль і навіть взуття.



- Початок Революції вплинуло на компанію?

- Революція створила «бум» на українську, національну продукцію, багато хто хотів цим показати, що підтримують свою країну. Тому природно, що з'явився ажіотаж.

- Як пересилаєте товари за кордон?

- Зазвичай доставляємо через Укрпошту - це найдешевше, іноді для термінових доставок користуємось послугами кур'єрських служб, на кшталт FedEx, які за два-три дні доставляють посилку по Європі або США. Продавати товар за кордоном допомагає англомовна версія нашого сайту. Крім того, ми представлені і на маркетплейсах: раніше продавали через Etsy, зараз активно розвиваємо продажу на eBay. Хочемо спробувати Amazon.


- А який відсоток продукції продається через інтернет?

- До 90%. Більшість людей, що приходять в наші магазини, йдуть з сайту. Вони вже вибрали те, що хочуть, тому майже всі відвідувачі йдуть з покупкою.

- Які маркетингові інструменти використовуєте для залучення покупців?

- Найефективніші у нас - це контекстна реклама Google, SЕО, SММ. Для просування залучаємо фахівців з боку. Але над наповненням інформації і збільшенням передплатників на Facebook, Instagram, Вконтакте працює наша команда, адже ніхто інший не може краще представляти, як ми хочемо бачити наш бренд. На Facebook у нас 45 000 передплатників. Сторінка існує понад шість років, хоча найбільший ривок припав на останні три роки.

- Чи використовуєте платну рекламу?

- Так, але найбільше передплатників залучають розіграші. Не так давно ми в результаті акції роздали 600 вишиванок та інших товарів з сайту. За перші кілька годин у нас було вже більше 6 000 учасників! Ми не розраховували на таку кількість, тому були змушені скоротити тривалість акції - інакше їх число було б просто не реальне.



- І ви віддали всі ці 600 вишиванок та інших товарів?

- Так, ми вирішили, що краще віддамо всі запаси, ніж підведемо довіру клієнтів. У певному сенсі, у нас був нелегкий вибір: збанкрутувати після багатьох негативних публікацій, або збанкрутувати, залишившись голими, але з хорошою репутацією. Зупинилися на другому. За суму, в яку обійшлися призи, напевно, можна було б розмістити рекламу з Вакарчуком на телебаченні (сміється). Ризик виправдався - отримали близько тисячі позитивних відгуків і згадок на Facebook. Про нас написали багато блогерів, у яких по 50-60 тисяч підпісників. В результаті вдалося залучити масу нових клієнтів, які врятували ситуацію.

- Ті, хто отримав подарунки поверталися за повторної покупкою?

Так, багато. В результаті акції придбали нових друзів, які повірили в нас.


- Які плани на майбутнє?

- Зараз розробляємо повну лінійку базового одягу. Можна буде створити цілісний образ людини: верхній одяг, сорочка, взуття і так далі. Дещо з цього вже можна побачити у нас на сайті.Міркуємо про відкриття нових торгових точок, але все ж більше робимо ставку на інтернет продажу


Коментарі
16 серпня
Сьогодні
Вчора
14.08.2018
13.08.2018
12.08.2018
11.08.2018
10.08.2018
09.08.2018
08.08.2018
Підписатися на наші новини
*ви у будь-який момент зможете відписатися від наших новин