Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter

Про нову онлайн-платформу «Відкритий університет» у розмові з Дмитром Шевчуком

14:29 07.04.2020
1456

Проректор з науково-педагогічної роботи, доктор філософських наук, професор Дмитро Михайлович Шевчук розповів про нову онлайн-платформу «Відкритий університет» Острозької академії.

– Коли виникла ідея заснувати Відкритий університет та за скільки часу це вдалося реалізувати ?

– Ідея заснувати Відкритий університет Острозької академії виникла практично на початку запровадження карантину. Наш університет оперативно «мобілізувався», щоб перевести навчання в онлайн формат. В перший день онлайн навчання я «пройшовся» заняттями, аби подивися, як у нас виходить. Побачив, що виходить дуже добре. Крім того, до мене почали звертатися знайомі, які запитували, чи можна послухати лекції, які читаються в Острозькій академії.

Телефонували з радіо і телебачення, щоб розпитати, як проходить онлайн навчання в Острозькій академії; від журналістів також звучало питання, чи люди, які не пов’язані з академією, могли б завітати на онлайн лекції. Події почали розгортатися так, що карантин посилювався і продовжувався, а все більше людей змушені лишатися вдома. Так і виникла ідея, щоб цей час використовувався усіма нами з користю. Я написав листа до усіх наших викладачів і відразу відгукнулися колеги, які погодилися взяти участь в цьому проекті.

– Хто спільно з Вами працює над проектом?

– Можна без перебільшення сказати, що над проектом працює уся спільнота Острозької академії. Викладачі і студенти пропонують теми, про що можуть прочитати лекцію або що їм було б цікавим, щоб обговорити. Маємо повну підтримку від ректора Острозької академії. Проректор з виховної роботи Руслана Каламаж допомагає із пошуком тем. Важливу роботу виконує завідувач кафедри журналістики Роман Шулик, який розробив стиль презентації подій Відкритого університету та допомагає технічно налаштовувати трансляції лекцій. Подякувати треба деканам усіх факультетів, які під час нарад на своїх факультетах обговорили можливість участі в проекті. Так що це не є проект однієї людини, це проект Острозької академії.

– Скільки лекцій вже провели?

– Лекції у нас проводяться, як правило, у вівторок і четвер (або п’ятницю, залежить від навчального навантаження лекторів, публічні лекції яких заплановані). На цей момент проведено три лекції. Заплановано на найближчий час ще 6.

Проведені були лекції Галини Гандзілевської про психологічний розвиток під час карантину, Ольги Балацької про трудове законодавство в умовах карантину, Сергія Штурхецького про епоху постравди. Заплановано найближчим часом лекції Анатолія Худолія про комунікацію і конфлікт, Віталія Лебедюка про соціологію в нашому житті, Вікторії Назарук про фейки, Лідії Зелінської про американську літературу, Наталії Кушнірук про мистецтво, а також моя про політичну філософію республіканізму.

Проведемо ці – будемо планувати далі. Закінчиться карантин – будемо думати, чи не залишити цей формат й надалі.

– Які, на Вашу думку, питання актуально порушувати під час карантину?

– Я думаю, що актуальними є усі питання, які пропонуються нашими лекторами, оскільки вони дають можливість людям отримати нові знання. Очевидно, що перші дві теми були надзвичайно актуальними, оскільки стосувалися карантину і нашого перебування в цьому стані. Але не єдиним карантином мусимо жити і тому, на моє переконання, усе решту, про що говоримо і плануємо говорити у Відкритому університеті Острозької академії буде для наших слухачів цікавим і корисним.

– Лекції проводять лише викладачі академії, чи Ви плануєте залучати також спікерів з інших установ?

– На цей момент лекції проводять викладачі Національного університету «Острозька академія». Поки що ми не плануємо залучити зовнішніх лекторів. Як уже згадував, є думка залишити формат відкритих онлайн-лекцій після завершення карантину і тоді подумаємо, щоб запрошувати також зовнішніх лекторів.

– Скільки присутньо глядачів під час лекцій та скільки залишається до їх завершення?

– Спостерігаючи за першими лекціями помітив, що в середньому були присутніми більше 50 слухачів. Це цілком нормально відвідуваність. До кінця лекції більшість лишається. Значна частина відвідувачів бере активну участь, задаючи питання чи коментуючи. Декілька чоловік від’єднуються.

Думаю, це зумовлене поганим інтернетом. Бо помітив навіть в себе вдома, що, мабуть, через навантаження на мережу інтернет став слабшим в часи карантину і часом навіть під час своїх занять із студентами змушений два-три рази заново входити в програму для онлайн-навчання.

Які дієві методи для втримання уваги слухача?

Універсальних методів втримати увагу під час онлайн-навчання, мабуть, немає. Дійсно втримати увагу тут нелегка справа. Усі мої колеги і студенти наголошують на тому, що контакт (навіть який би швидкий інтернет ви не мали і як би не налаштовували свої камери і мікрофони) абсолютно не такий повноцінний, як це відбувається в аудиторії. Через те усі зізнаються в розмовах, що вже скучили за Острозькою академією, її прекрасними корпусами та аудиторіями і хочуть повернутися до «офлайн-навчання».

Але звісно втримати увагу зможете, якщо, по-перше, будете читати лекцію на тему, яка вам близька, яку ви довгий час досліджуєте, яку переживаєте. Тоді ви говорите компетентно, відштовхуючись від власного досвіду. Повірте, слухачі це відчувають. По-друге, не треба зациклюватися на монолозі. Треба давати слухачам можливість задавати питання, дозволяти певний інтерактив під час лекцій. По-третє, допомагає презентація, оскільки дозволяє додатково «візуалізувати» ідеї, які хочете донести.

Розмовляла КАТЕРИНА ГВОЗДЬ

Коментарі
30 травня
Вчора
28.05.2020
27.05.2020
26.05.2020
25.05.2020
24.05.2020
23.05.2020