В Острозькій академії говоритимуть про примітивізм у мистецтві
Усіх охочих запрошують послухати мистецьку лекцію «Примітивізм: складність простого».
В середу, 4 квітня, в Мистецькій галереї НаУОА о 15.30. Про цікавий художній напрям ХІХ ст. розповідатимуть в.о. декана Гуманітарного факультету Максим Карповець та директор Музею історії НаУОА Анастасія Хеленюк.
Цього разу ми розкажемо про примітивізм у мистецтві, що, з одного боку, є суто історичним феноменом, однак, з іншого боку, також є притаманною рисою мистецтва усіх часів. Так чи так, нам важливо донести, що примітивне в мистецтві є значно глибшим, аніж просто зверненням до минулого, та виражає якісь суто людські потреби й орієнтири. Не менш важливо спробувати поєднати це із українським контекстом, бо ми маємо достатньо прикладів успішного, «трендового» примітивізму, як-от творчість Катерини Білокур чи Марії Примаченко, - розповідає Максим Карповець.
Нагадаємо, що протягом минулого року в Мистецькій галереї вже відбувалися подібні лекції як от: «Еволюція портретного жанру в мистецтві» та «Як розуміти сучасне мистецтво» (лектор – канд. філос. наук Максим Карповець), «Портрети князів Острозьких» (лектор – Микола Бендюк) та «Мистецтво натюрморту» (лектор - Наталія Бендюк).
Формат відкритих лекцій про мистецтво, й не тільки, надзвичайно популярний сьогодні, адже люди потребують незвичних тем й сюжетів, особливо острожани, які мають безпосередню історичну причетність до естетичного як такого. Підтримка університету й мистецької галереї на чолі з директором Музею історії НаУОА Анастасією Хеленюк, зокрема, надзвичайно важлива у цьому сенсі, бо популяризація мистецтва створює потужне духовне й ціннісне поле для комунікації. Щодо самих тем, то нашим завданням є розповідь про різні мистецькі феномени й школи з несподіваних кутів, що може додати інтересу до теми у широкої аудиторії. Як показав досвід читання минулих лекцій, аудиторія завжди зацікавлена в такому форматі, – додає Максим В’ячеславович.
Довідково:
Примітивізм – це художній напрям, що спрощує людину і світ, прагне побачити світ дитячими очима, радісно і просто, поза «дорослої» складності. Ця тенденція в мистецтві виникла наприкінці 19-го – початку 20-го століття, її основною ознакою є свідоме, навмисне спрощення художніх засобів, звертання до різноманітних форм примітивного мистецтва. Також терміном «примітивізм» визначають «наївне мистецтво» – творчість художників, що не здобули академічної освіти, проте стали частиною загального художнього процесу.