Студент Острозької академії взяв участь у роботі міжнародної студентської школи
Наприкінці листопада в Національному університеті «Острозька академія» презентували міжнародну студентську школу «Згадуючи конфлікти, думаючи про минуле: пишемо історію разом».
Це відбулося на розширеному засіданні колегії Наукового товариства студентів та аспірантів ім. О. Оглоблина факультету міжнародних відносин НаУОА.
Про сам проект, його мету, цілі та здобутий досвід розповів один з учасників школи, студент 4 курсу спеціальності «Історія», перший заступник голови наукового товариства Олександр Мартинюк.
Реалізатор проекту – Берлінське відділення міжнародного історико-просвітницького, правозахисного та благодійного товариства «Меморіал» за підтримки Міністерства іноземних справ ФРН (програма «Співробітництво з громадянським суспільством в країнах східного партнерства та Росії»), Меморіального центру Голокосту «Бабин Яр» (Україна) та Незалежного фонду «Нова колекція» (Перм, Росія).
Метою заходу було напрацювати навички аналізу маніпуляцій історичним матеріалом, протистояти розпаленню конфліктів на базі історичної пам’яті; полеміка з конфліктно-орієнтованою риторикою, робота з травматичним історичним матеріалом на базі принципів відповідальності, вищої цінності людського життя та гідності, повагу до культурного та наративного різнобарв’я.
У проекті взяли участь студенти з Білорусі, Німеччини, Росії та України. Влітку відбувався відбір до команд з п’яти студентів від кожної країни-учасниці. Кандидатам на участь у проекті потрібно було надіслати CV та мотиваційні листи з описанням власного бачення проблеми спільного опрацювання минулого.
Проект тривав у три етапи.
Перший, 3-4 жовтня 2018 року, – підготовчий семінар для учасників з України. Він відбувся у стінах меморіального центру Голокосту «Бабин Яр». Там учасники (з Дніпра, Києва, Харкова, Львову та Острога) мали змогу познайомитись один з одним, розказати про свої наукові інтереси, чому їх зацікавив цей проект тощо. Головним завданням цього заходу було створити презентацію, яка б продемонструвала обрані під час семінару конфліктні вузли пам’яті національної історії. Координатором з України стала Оксана Довгополова, доктор філософських наук, професор кафедри філософії та методології пізнання Одеського національного університету імені І.І. Мечникова.
Другим етапом проекту (14-21 жовтня 2018 року) була міжнародна студентська школа в Кутаїсі (Грузія) за участю вже підготованих команд. Вона передбачала таку робочу програму: оволодіння практик роботи в конфліктній ситуації та засвоєння оптики іншої людини; теоретична робота з викладачами; практична робота студентів міжнародних групах. Змістом студентської роботи в міжнародних групах була розробка параграфів підручника з історії, що може використовуватись в кожній з країн-учасниць.
Третій етап проекту (листопад-грудень 2018 року) передбачав презентацію результатів проекту в місцевих ЗМІ, закладах вищої освіти, майданчиках неформальної освіти та громадянських форумах.
«Я абсолютно переконаний, що цей проект має беззаперечне право на життя та подальший розвиток. Він буде корисним усім студентам, що цікавляться історією, міжнародними відносинами, політологією, конфліктологією, конфліктами пам’яті, проблемами історичної пам’яті та комеморації тощо. Тож, заохочую студентів брати участь у подальших школах цього проекту, збагачувати власний саморозвиток, ділитись ідеями, власними роздумами та практичним досвідом з міжнародною студентською спільнотою», – розповідає Олександр Мартинюк.
За матеріалами Інформаційного підрозділу Наукового товариства
студентів та аспірантів ім. О. Оглоблина
факультету міжнародних відносин НаУ ОА