Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter

«Найважливіше – пам’ятати про дітей!» – депутат міськради

13:34 05.04.2018
584

Питання відкриття в Острозі інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ) для дітей з особливими освітніми потребами викликало значний резонанс у нашому місті. Звісно, ніхто не заперечує необхідність створення такого центру. Найбільше дискусій виникло щодо місця створення ІРЦ, а саме на базі ЗОШ І-ІІІ ст. № 3.

У п’ятницю, 30 березня, на сесію Острозької міської ради прийшла громада Нового міста. У залі звучало багато тез, свою позицію висловив і депутат Вадим Бондарчук.

Під час виступу Вадим Олександрович підкреслив, що говоритиме не як депутат, а як батько дитини, що має особливі освітні потреби.

Я уже п’ятий рік вболіваю за створення інклюзивного центру та за збільшення кількості логопедів та інших спеціалістів у наших школах. На превеликий жаль, сьогодні створення ІРЦ набуло вигляду «Спарти». Ми хочемо викинути цих дітей десь за мури міста, – зауважив Вадим Бондарчук

Він також наголосив, що побував у всіх освітніх закладах міста в складі другої комісії щодо визначення тимчасового створення, додаючи, що ні один із керівників закладів освіти не сказав: а давайте сядемо за стіл переговорів та разом подумаємо, як вирішити питання. Усі говорять: це хороша справа, але робімо центр деінде.

Для створення інклюзивного центру необхідно дотримуватись певних вимог. Зокрема, площа центру має бути не менше 160 кв. м., якщо це окреме приміщення , а якщо на базі школи – 50 кв. м. і тільки на першому поверсі. У ІРЦ повинні бути приміщення, пристосовані для дітей з особливими освітніми потребами відповідно до вимог законодавства.

Після огляду спеціально створеною комісією та батьківським комітетом навчальних закладів Острога, стало зрозуміло, жодне із запропонованих приміщень не відповідає вимогам та необхідним стандартам ІРЦ. Та все ж із чогось необхідно починати.

Наразі, нарешті , зрушило з мертвої точки вирішення питання передачі приміщень , які перебували на балансі Міністерства освіти, громаді міста. Але, на жаль, цей процес є довготривалим. Сподіваюсь, що усі прекрасно розуміють, що діти не можуть чекати. Якщо є можливість створення ІРЦ, такого необхідного для дітей з особливими освітніми потребами, то потрібно робити його уже, – підкреслив депутат міської ради.

На цій же сесії розглядалось питання про передачу з державної власності в спільну власність громади міста нежитлових будівель за адресою, просп. Незалежності, 95 та 28, які перебувають у власності Міністерства освіти і науки України. Ці приміщення передаються громаді за умови збереження за ними статусу для використання освітніх потреб. Після передачі, у одному із приміщень планують створити постійно діючий ІРЦ. В іншій будівлі планується розширення навчальної площі Острозької дитячої школи мистецтв.

Коли я зі своєю дитиною їздив та шукав необхідну допомогу, стукав у всі двері, був здивований, що у Рівному, на базі сиротинця створено інклюзивний центр реабілітації. Отримавши кваліфіковану допомогу від працівників центру, діти із різними проблемами отримують можливість інтегруватися у соціум. Ми бачимо прекрасні приклади, як закордоном діти із синдромом Дауна, після курсів реабілітації, повністю вливаються у соціум. На жаль, у нас це поодинокі випадки, які зазвичай, стають можливими лише завдяки непосильній праці батьків, а не спеціальних центрів. Зараз ми переймаємось питанням приміщень, штату, але в усіх цих дискусіях на першому місці мають бути ДІТИ.

Вадим Бондарчук як батько дитини з особливими потребами розповідає, що не варто чекати, поки передадуть приміщення, адже в процесі реабілітації таких дітей ключову роль грають не просто роки, а місяці.

Багато батьків, як і наша родина, шукають допомогу в інших містах,та не всі мають таку можливість. Тому, якщо є можливість створити ІРЦ в Острозі, то потрібно негайно це реалізовувати. Звісно, аби уникнути непорозумінь, необхідно шляхом компромісу, вирішити це питання. Дуже прикро, що сьогодні створення ІРЦ обросло неправдивою інформацією, домислами, спекуляціями. Велика вдячність мешканцям міста, які прийшли на сесію, за те, що вони відстоюють свою думку та демонструють громадянську позицію. Та у будь якому випадку, найважливіше – пам’ятати про дітей! – наголосив Вадим Бондарчук.

Зауважимо, що у новоствореному центрі надаватимуть освітні та реабілітаційні послуги для дітей віком від 2 до 18 років. Проведення комплексної роботи в центрі відбуватиметься шляхом надання дітям психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого супроводження, ефективного використання кадрового потенціалу в спеціально створеному інклюзивному центрі. Підкреслимо, «Інклюзія» – це процес збільшення ступеня участі всіх громадян в соціумі, і, насамперед , дітей з інвалідністю.

Якщо ви маєте якісь ідеї, або хочете обговорити питання створення ІРЦ, можете звертатися за прямим депутатським номером Вадима Бондарчука – 068 58 20 725.

Коментарі

Читачка

14:04 05.04.2018

Тема актуальна, виступ депутата слушний. А от заголовок- банальщина, що суть теми не відображає. Чому цитати не використовуєте? "Про Спарту в Острозі устами Вадима Бондарчука" - ближче до теми. Та я давати 5 числа матеріал з сесії, що буда 30 - рівень газети. Де оперативність?

Veritas

15:18 05.04.2018

Знаєте, що зачепило? Не те, що людина плутається у власних словах і не знає, що таке інклюзія, а мала б знати. А те, що думаючи про дітей, можна ще, так, між іншим, зауважити, що ІРЦ - це сім, дідько, сім! робочих місць. Шановні, невже хтось думає, що з цих семи робочих місць вам хоч одне перепаде? Хіба, прибиральниці, адже частина вже, як мінімум "заброньовані".

Педагог

15:30 05.04.2018

Депутати не розуміють про що говорять. Центр - це не інклюзивний клас і не лікарня. Це установи, в які зможуть звернутись батьки дітей віком від 2 до 18 років для здійснення комплексної оцінки дитини, визначення її особливих освітніх потреб та розробки індивідуальної програми розвитку (із зазначенням усіх рекомендацій щодо особливостей навчання) та отримання корекційних та реабілітаційних послуг. Саме ресурсні центри надаватимуть рекомендації школі щодо особливих освітніх потреб учня, корегуватимуть його індивідуальні програми розвитку протягом періоду навчання та проводитимуть корекційні заняття. Тобто діти з особливими освітніми потребами навчаються в школі, а лікуються в лікарні. Дефектолог займається корекцією.

23 квітня
Сьогодні
Вчора
21.04.2018
20.04.2018
19.04.2018
18.04.2018
17.04.2018
Підписатися на наші новини
*ви у будь-який момент зможете відписатися від наших новин