Острожанка «розкусила» шахраїв, які хотіли видурити у неї гроші
Купівля та продаж речей через інтернет вже став буденною справою для більшості острожан. Але все частіше можна зустріти випадки шахрайства. Саме з шахраями зіткнулася острожанка Наталя.
Наталя вирішила продати через інтернет дитячі речі.
З приводу оголошення до жінки зателефонував чоловік і повідомив про намір придбати речі для своєї дитини. Сказав, що гроші переказувати з корпоративного рахунку власної фірми та з жінкою зв'яжуться його працівники. Наголосив, що картка на яку перераховуватимуть кошти має бути або кредитна, або депозитна.
Через деякий час до Наталі зателефонували з бухгалтерії фірми та повідомили, що для отримання коштів жінка має знаходитися біля термнілу та ввести їхній рахунок для підтвердження. Ось тут Наталя запідозрила не чисте і вирішила зателефонувати на гарячу лінію Приватбанку.
Оператори колцентру банку повідомили, що це справді шахрайська схема і йти до терміналів, чи тим паче повідомляти додаткову інформацію по рахунку не варто. За такою схемою шахраї перераховують кошти з картки продавця на власний рахунок і зникають безвісти.
«Я розповіла свою історію для того, щоб острожани були обережніші і двічі думали перед тим, як заключити якусь угоду з невідомими. Адже, шахраїв розвелося дуже багато, та схем за якими вони видурюють кошти у населення теж чимало» – каже Наталя
Ознаки шахрайства при продажі товару
- Відсутні телефон та адреса продавця, а контакт пропонує підтримувати зв'язок тільки по електронним засобам зв'язку: особисте листування, email, миттєві повідомлення.
- Ім'я продавця явно вигадане або відсутнє.
- Оголошення складено недбало, присутні граматичні помилки (не опечатка), транслітерація, відсутні фотографії товару або ж вони не реальні.
- Ціна товару занадто низька у порівнянні з аналогічними пропозиціями інших продавців. Окремим випадком може бути ситуація зі смартфонами, одягом, взуттям, косметикою, в якій вам товар таки пришлють, але він виявиться дешевої китайською копією вибраної брендової моделі.
- Продавець готовий вислати наложеним платежем, але вимагає невелику передоплату в якості страховки для компенсації своїх витрат на пересилання і гарантії того, що ви заберете товар при його доставці у ваше місто. Зазвичай називають суму 50-200 грн при продажу дорогих товарів: телефони, ноутбуки, планшети, дитячі коляски і т.д.
- Продавець пропонує вам копії своїх документів (паспорт, водійські права, читацький, студентський, ІПН) для підтвердження його особи. Насправді, такі копії, швидше за все, підроблені в графічному редакторі і нічого не гарантують.
- Оплата за товар приймається тільки на рахунок в анонімній електронній системі платежів ( LiqPay, Webmoney, Яндекс гроші та інші).
- Оплата приймається на карту, видану на прізвище, яке не збігається з ПІБ продавця.
- Покупець не цікавиться станом товару, а відразу запитує карту Приватбанку, на яку можна перекласти гроші. Далі звичайно йде спроба зняти гроші за допомогою послуги даного банку " Екстрені гроші". Деталі, які можна і які не можна повідомляти покупцеві, дивіться в наступному пункті.
- При переказі грошей на вашу карту у вас запитують інформацію, відмінну від номера картки та ПІБ. Запам'ятайте, для переказу грошей на карту на вашу користь в більшості банків України досить знати тільки ПІБ та номер картки. Ні термін дії, ні CVV2 -код, ні одноразові паролі, які несподівано приходять вам на телефон, нікому повідомляти не можна. Це прямий шлях до втрати коштів на карті.
- Покупець пропонує не купити, а помінятися на його товар, використовуючи послугу обміну, яку, наприклад, надає Нова пошта.
- Покупець після отримання завідомо робочого товару хоче його повернути, користуючись вашою порядністю. Звичайно, випадки поломки при пересиланні бувають, але відповідальність у такому разі несе кур'єрська служба доставки, якщо ви належним чином упакували товар і попросили вказати спеціальний знак - наклейку крихке .
Коментарі