Острожанка «розкусила» шахраїв, які хотіли видурити у неї гроші

12 Січня 2017, 17:33
3920

Купівля та продаж речей через інтернет вже став буденною справою для більшості острожан. Але все частіше можна зустріти випадки шахрайства. Саме з шахраями зіткнулася острожанка Наталя. 
Наталя вирішила продати через інтернет дитячі речі.

З приводу оголошення до жінки зателефонував чоловік і повідомив про намір придбати речі для своєї дитини. Сказав, що гроші переказувати з корпоративного рахунку власної фірми та з жінкою зв'яжуться його працівники. Наголосив, що картка на яку перераховуватимуть кошти має бути або кредитна, або депозитна.

Через деякий час до Наталі зателефонували з бухгалтерії фірми та повідомили, що для отримання коштів жінка має знаходитися біля термнілу та ввести їхній рахунок для підтвердження. Ось тут Наталя запідозрила не чисте і вирішила зателефонувати на гарячу лінію Приватбанку.

Оператори колцентру банку повідомили, що це справді шахрайська схема і йти до терміналів, чи тим паче повідомляти додаткову інформацію по рахунку не варто. За такою схемою шахраї перераховують кошти з картки продавця на власний рахунок і зникають безвісти.

«Я розповіла свою історію для того, щоб острожани були обережніші і двічі думали перед тим, як заключити якусь угоду з невідомими. Адже, шахраїв розвелося дуже багато, та схем за якими вони видурюють кошти у населення теж чимало» – каже Наталя

Ознаки шахрайства при продажі товару

  • Відсутні телефон та адреса продавця, а контакт пропонує підтримувати зв'язок тільки по електронним засобам зв'язку: особисте листування, email, миттєві повідомлення.
  • Ім'я продавця явно вигадане або відсутнє.
  • Оголошення складено недбало, присутні граматичні помилки (не опечатка), транслітерація, відсутні фотографії товару або ж вони не реальні.
  • Ціна товару занадто низька у порівнянні з аналогічними пропозиціями інших продавців. Окремим випадком може бути ситуація зі смартфонами, одягом, взуттям, косметикою, в якій вам товар таки пришлють, але він виявиться дешевої китайською копією вибраної брендової моделі.
  • Продавець готовий вислати наложеним платежем, але вимагає невелику передоплату в якості страховки для компенсації своїх витрат на пересилання і гарантії того, що ви заберете товар при його доставці у ваше місто. Зазвичай називають суму 50-200 грн при продажу дорогих товарів: телефони, ноутбуки, планшети, дитячі коляски і т.д.
  • Продавець пропонує вам копії своїх документів (паспорт, водійські права, читацький, студентський, ІПН) для підтвердження його особи. Насправді, такі копії, швидше за все, підроблені в графічному редакторі і нічого не гарантують.
  • Оплата за товар приймається тільки на рахунок в анонімній електронній системі платежів ( LiqPay, Webmoney, Яндекс гроші та інші).
  • Оплата приймається на карту, видану на прізвище, яке не збігається з ПІБ продавця.
  • Покупець не цікавиться станом товару, а відразу запитує карту Приватбанку, на яку можна перекласти гроші. Далі звичайно йде спроба зняти гроші за допомогою послуги даного банку " Екстрені гроші". Деталі, які можна і які не можна повідомляти покупцеві, дивіться в наступному пункті.
  • При переказі грошей на вашу карту у вас запитують інформацію, відмінну від номера картки та ПІБ. Запам'ятайте, для переказу грошей на карту на вашу користь в більшості банків України досить знати тільки ПІБ та номер картки. Ні термін дії, ні CVV2 -код, ні одноразові паролі, які несподівано приходять вам на телефон, нікому повідомляти не можна. Це прямий шлях до втрати коштів на карті.
  • Покупець пропонує не купити, а помінятися на його товар, використовуючи послугу обміну, яку, наприклад, надає Нова пошта.
  • Покупець після отримання завідомо робочого товару хоче його повернути, користуючись вашою порядністю. Звичайно, випадки поломки при пересиланні бувають, але відповідальність у такому разі несе кур'єрська служба доставки, якщо ви належним чином упакували товар і попросили вказати спеціальний знак - наклейку крихке .
Коментарі
15 Січня 2017, 19:16
Була в мене подібна ситуація. Продавала товар на ОЛХ, подзвонив чоловік, який був готовий оплатити відразу всі витрати, ніякими відомостями про товар не цікавився (це мене відразу насторожило). Упродовж дня грошей мені не перерахували, а о 23.30 подзвонив &quot;оператор Приватбанку&quot;, який стверджував, що мені надійшли гроші з рахунку фірми і тепер мій рахунок заморозять. Чоловік вимагав назвати код зі звороту картки або доведеться платити великий штраф. Я ввічливо сказала, що завтра сходжу у відділення і все з'ясую, а у відповідь почула нецензурну лайку.<br/>Очевидно, шахраї робили ставку на пізній час дзвінка.<br/>Будьте обережні! =)
Коментар
24/04/2024 Вівторок
23.04.2024